Tuesday 7 February 2012

Vitamin Penjana Minda Bagi Anak-Anak

Mengantuk dan cepat penat, boleh jadi berpunca tidak memperolehi keperluan zat serta vitamin yang diperlukan tubuh badan. Sungguhpun ramai ibubapa tahu mengenai kepentingan pemakanan dalam menjana minda dan fizikal anak masing-masing, tetapi berapa ramai yang dapat memenuhi sejumlah vitamin dan zat galian itu dalam sajian harian?

Ibu-Ibu,

Bukan semua vitamin dan zat galian bolh diperolehi menerusi makanan yang disediakan di rumah. Ada vitamin dan mineral daripada sumber laut, boleh melengkapkan pola makan dengan mengisi jurang yang mungkin hilang ketika proses masakan berlangsung. Seperti vitamin C dalam sayur-sayuran yang mudah hilang ketika melalui proses menggoreng.

Oleh itu, bagi memenuhi keperluan itu, amatlah digalakkan bagi ibu-ibu untuk membekalkan kepada anak-anak pemakanan tambahan demi untuk membolehkan anak-anak mendapat keperluan zat yang mencukupi. Apalagi anak-anak yang ada masalah kurang makan.



Vita-Lea for Children Chewable

Ianya membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu yang penting untuk anak-anak. Selain itu ia juga membekalkan keperluan vitamin B. Menurut aspek perubatan, vitamin B diperlukan oleh kanak-kanak dalam proses tumbesaran, meningkatkan pengeluaran tenaga harian, demi membantu mereka mencapai potensi maksimum. Vita-Lea ini juga merupakan sumber kalsium yang baik untuk pembina tulang kanak-kanak.



Chewable Vita-C 100 mg

Dari aspek perubatan, vitamin C diperakui dapat membantu memberi perlindungan daripada radikal bebas. Selain itu, vitamin C amat penting dalam menggalakkan pertumbuhan normal, penyembuhan luka dan memastikan gusi sihat.

Oleh itu, digalakkan ibu-ibu mengamalkan pengambilan Chewable Vita-C 100 mg untuk meningkat imunisasi anak-anak.


Ibu-ibu,

Ramai yang tidak mengetahui, tubuh manusia tidak boleh menghasilkan vitamin dan mineral secara semulajadi, justeru itu adalah lebih baik kanak-kanak mengambil makanan tambahan setiap hari untuk memastikan vitamin dan keperluan mineral secukupnya dipenuhi. Sekiranya ibu-ibu sudah mempunyai kesedaran untuk mengamalkan pengambilan vitamin untuk anak-anak, pilihlah vitamin yang natural dan selamat untuk anak-anak anda!



Salam sayang,

Ummi OmarAmeer


Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui:
Email : hanyasusuibu @ gmail.com

Call : 0199273454

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
<> <>


  
 


No comments:

Post a Comment