Thursday 10 November 2011

Pengambilan Panadol Memudaratkan??

 

Anda semua tahu tak pengambilan Panadol boleh memudaratkan? Saya kongsikan cerita berikut untuk sama2 kita fikirkan ; di link facebook ini

 
“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan."



Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti  anda perlukan dos yg lebih lagi apabila ia kurang berkesan. Bayangkan bagaimana kesannya pada kesihatan anda…
 

Jadi sekiranya anda, anak-anak anda atau ahli keluarga anda mengalami demam atau sakit kepala cubalah cari rawatan alternatif selain mengambil panadol actifast atau soluble.
 

Salah satu rawatan alternatif yg anda boleh buat adalah dengan mengamalkan pengambilan Nutriferon yang terbukti SELAMAT dan BERKESAN. Ramai ibu-ibu yg telah mencubanya dan mereka telah berpuas hati!



Renung-renungkan lah….



Salam Sayang,

Ummi OmarAmeer


No comments:

Post a Comment