Monday 28 November 2011

Rawatan Rambut Gugur Secara Luaran

Rambut adalah mahkota wanita. Siapa yang tak nak memiiliki rambut yang lebat, hitam, dan bersinar walaupun anda bertudung.

Rambut perlulah dijaga dan dirawat supaya ianya tetap sihat dan kuat. Suami pun akan tengok kita 2 kali kalau kita mempunyai rambut yg menawan...

Untuk merawat rambut secara luaran, anda boleh gunakan set rawatan shampoo Prosante. Ianya merupakan produk rawatan rambut yg lembut, semuajadi dan bersih.

Set rawatan rambut Prosante terdiri drp;


1.Revitalizing Syampoo
  • Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  • Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
  • Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya.

2. Lightweight Conditioner

  • Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
  • Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
  • Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus
3. Nourishing Scalp Treatment
Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSante ialah Nourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif kami yang paling tinggi.

Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak
Perbezaan Shaklee



ProSante Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSante

Mengikut kajian selepas 3 bulan menggunakannya secara konsisten, hasil didapati:
  • 65% pengurangan rambut gugur semasa menyikat
  • 73% pengurangan jumlah rambut bercabang (broken hairs)
  • 61% peningkatan ketebalan rambut (thickness of hair)

Apa Kata Pengguna?

Jom kita baca pengalaman pengguna yg menggunakan set rawatan rambut Prosante ni...rujuk entry  disini...

"....Saja nak kongsi pasal Shaklee.Aritu ada belikan untuk adik set perawatan rambut PROSANTE. Shukur sgt bila baru dapat tgk hasilnya...rambut adik zura mula nampak lebat dan hitam....yg terperasan tu bila nampak byk anak rambut yg baru dan kulit kepalanya dah tak nampak sgt. itu pun tak tahu nak suggest apa kat dia cuma belikan dia B-comp, zinc & set Prosante..SHUKUR sgt .thanks ye kak.." ~ Azura Lah

Rawatan rambut gugur tidak akan sempurna sekiranya anda hanya merawat secara luaran sahaja. Bagi mendapatkan hasil yang optimum, anda bolehlah mengambil Set A (Multivitamin, B Compleks, Vita C) + Zinc untuk merawat masalah keguguran rambut dari dalam. Ini adalah kerana ianya berpunca dari masalah kekurangan galian dan mineral untuk menguatkan akar rambut. Sekiranya anda mampu, bolehlah mengambil ESP sebagai sumber protein yg amat penting untuk kesihatan rambut.




Belum cuba belum tau! Bukan untuk wanita sahaja, lelaki pun sesuai untuk menggunakannya...


Boleh rujuk entry ini untuk keterangan lanjut di sini...

         Rawatan rambut gugur dan tips untuk mengatasinya

Berminat? Bila sms saya bagi mendapatkan harga istimewa. Setiap pembelian dari hanyasusuibu , anda layak untuk mendapatkan FREE gift, jadual makan dan KONSULTANSI secara PERCUMA!


Salam Sayang,


Ummi OmarAmeer

No comments:

Post a Comment