Monday 7 November 2011

SHAKLEE : UNTUK SEISI KELUARGA!

Satu hari ada customer saya bertanya, “shaklee ni untuk orang yang menyusu sahaja ker?”

Saya kata, “Sudah tentunya TIDAK!

Sebenarnya bagi yang baru hendak mengenali SHAKLEE, ianya bukan sahaja untuk ibu-ibu yang menyusu walaupun saya boleh katakan juga SHAKLEE memang cukup FAMOUS dikalangan ibu-ibu menyusu!

SHAKLEE amat sesuai untuk digunakan bagi seisi keluarga.

Mari saya perkenalkan kepada ANDA, set “FAMILY WELLNESS SHAKLEE” yang amat bagus untuk diamalkan oleh seisi keluarga. Set “FAMILY WELLNESS SHAKLEE” ini terdiri daripada Energizing Soy Protein (ESP), B Compleks, Vitamin C dan Vitalea.

Mari saya bawa ANDA meninjau dengan lebih jauh dan terperinci kegunaan dan kepentingan setiap elemen set ini.

Energizing Soy Protein (ESP)

ESP adalah protein. Sel kita terbina dari protein. Dan memang kita boleh dapatkan protein dari ikan, daging, telur dan kekacang serta sumber kekacang namun tanpa kita sedari keperluan protein adalah sangat tinggi untuk keperluan sel badan kita dan kekangan yang kita hadapi juga tinggi.

Apsal ada kekangan pulak? … Kalau kita ingat masa kita belajar sekolah dulu, cikgu sekolah kita mesti dah bagitau kita tentang sifat protein, kan? Kan? Kan?...tak ingat? Takpa.. meh saya tolong peringatkan semula..

Sifat protein adalah ia hanya hidup pada suhu lebih kurang 37 darjah celsius yang bersamaan dengan suhu badan kita. Suhu lebih daripada itu protein mudah rosak dan kandungan asid amino mudah terjejas. Oleh kerana itulah, dalam set “FAMILY WELLNESS SHAKLEE” ini kami menyarankan supaya anda mengambil ESP bagi membantu anda mendapat khasiat protein yang sebenarnya! Ini adalah kerana sel yang sihat adalah sel yang mendapat cukup protein. Sel yang sihat  membantu penyerapan vitamin dan zat galian lain dapat dilakukan secara optimum. MAKA KITA AKAN LEBIH SIHAT DAN AKAN MENDAPAT KESIHATAN YANG SEBENARNYA! Ramai yang mengamalkan ESP mengakui keberkesanan pengambilan vitamin-vitamin lain.

Vitalea dengan formula Zat Besi

Tahukah ANDA bahawa tanpa zat besi secukupnya , kita boleh mengghadapi kekurangan sel darah dan tekanan darah rendah? Maka pengambilan multivitamin tidak boleh dipandang enteng. Dalam Vitalea terdapat 12 jenis vitamin dan 7 galian yang amat diperlukan oleh tubuh badan kita.

B Complex

Pernahkah ANDA merasa seperti ini………..

“…..lepas balik pejabat ni nak masak, nak kemas rumah, nak sapu sampah, nak lap lantai…letihhnyyeeerrrr..     

Atau seperti situasi begini;

“Arrrrggggghhhhhhh…tension nyerrr aku! Keje berlambak ni, mana satu nak buat ni…!

Atau seperti ini;

“mana la laki aku tak balik balik ni, mesti buat hal lagi ni!

Kenapa ramai diantara kita yang memang mengalami situasi begini?...Kenapa ramai di antara kita mudah letih, mudah marah, mudah melenting dan muka nampak tua dari umur???

Ini adalah kerana komposisi B complex dalam tubuh kita adalah tidak mencukupi. Dan vitamin B pula mudah musnah apabila kita terdedah dengan panas, emosi yang tidak stabil, pengambilan pil perancang, merokok dan keletihan melampau. Oleh kerana itu disarankan B Complex amat bagus diambil selepas sarapan supaya kita dapat mulakan hari kita dengan mood yang positif, ceria dan hati yang tenang.

Vitamin C

ANDA pemakan buah-buahan yang TEGAR? Sekiranya anda mampu memakan 3-4 jenis potongan buah sehari, INSYAALLAH anda telah berusaha bagi memastikan keperluan vitamin C dalam tubuh anda adalah terjamin TAPI…

Tahukah kita apabila kita terlalu keletihan, terdedah kepada panas, asap kereta, asap rokok, emosi yang tidak stabil, mudah marah dan mudah melenting akan menyebabkan banyak vitamin c yang sediaada dalam badan termusnah begitu sahaja?

Ini adalah kerana vitamin C dan vitamin B Complex adalah vitamin yang fragile dan ini bermakna yang vitamin ini adalah kategori vitamin yang mudah rosak. Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg keperluan badan seharian yang mana ia bertindak mengikut pelepasan masa. Maknanya vitamin C dilepaskan atas keperluan badan. Sekiranya anda JARANG-JARANG atau KADANG-KADANG jer ambik buah-buahan dalam menu harian anda , maka disarankan supaya anda mengambil vitamin C untuk keperluan harian badan anda.



Bagi ANDA yang sedang membaca artikel ini, ingin saya katakan juga bahawa supplement BUKANLAH satu yang dijadikan UBAT ketika kita sudah terlantar SAKIT tetapi ia dijadikan PENDINDING bagi membantu kita MENGUATKAN dan MENGUKUHKAN  antibodi kita di kala kita sihat. Satu prosa kata yang cukup popular yang kadang-kadang kita kurang untuk ambik IKTIBAR ialah;


“MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT”

Insya Allah sekiranya kita sihat, ahli keluarga kita sihat, hidup kita akan lebih bahagia dan lebih bermakna.



Dapatkan set “FAMILY WELLNESS SHAKLEE” hari ini bersama hadiah dan diskaun harga yang menarik menanti anda!



Salam Sayang,

Ummi OmarAmeer

No comments:

Post a Comment