Wednesday 21 December 2011

Apa Kehebatan Vittamin Zinc Dari Kaca Mata Saya

Zinc Shaklee

·         Satu tablet Zinc Shaklee membekalkan 100% DV zink.


·      Zinc Shaklee adalah asli tanpa warna, perisa tiruan dan pengawet.



Apa yang akan berlaku sekiranya kekurangan zinc?
·         Melambatkan penyembuhan luka – penyembuhan akan berlaku dgn cepat sekiranya sel baru lagi kuat dpt dibina untuk mengganti sel yg telah rosak dan musnah.
·         Hilang deria rasa dan bau – ia mengubah kimia air liur (saliva). Akibatnya apa yg dirasai atau dihidu terasa berlainan berbanding dgn orang yg normal.
·         Kemandulan – istilah yg digunakan adalah “below the level of technical sterility” bermaksud di bawah paras kesuburan. Ia mempengaruhi bilangan sperm (sperm count) dan pergerakkannya (spem motility).
·         Ruam (rashes)
·         Pembesaran yg tidak optimal (kerdil)
·         Masalah buah pinggang
·         Masalah hati
·         Penyakit usus
·         Arthritis

Fungsi Zinc
·         Perkembangan tisu mata
·         Mustahak untuk pengeluaran sel darah merah
·         Membantu kuasa penyembuhan luka
·         Membina rambut yg sihat
·         Perkembangan kesihatan kulit
·         Kesuburan sistem peranakkan (reproductive system)
·         Membantu pembesaran / perkembangan kandungan (fetus) yg normal
·         Membantu perkembangan sistem urat saraf
·         Membantu pembiakan , pemulihan sel
·         Membantu menyelenggarakan deria rasa dan bau yg normal















Selepas saya melahirkan anak pertama dan ke 2 , saya mengalami keguguran rambut yang teruk. Sebelum saya mengenal Shaklee, saya hanya merawat rambut saya secara luaran sahaja iaitu dengan membeli set rawatan rambut brand yg memang glamour di pasaran. Namun, ianya tidak membantu mengurangkan kadar rambut gugur saya. Malah setiap kali saya memakai krim rambutnya, kepala rasa terasa gatal-gatal.

Kemudian melalui pembacaan, saya mendapat tahu merawat rambut yang gugur tidak boleh dilakukan secara luaran sahaja. Ianya mesti juga dirawat dari dalam. Ini kerana bila kulit kepala kita sihat dan rambut kita mendapat zat yg mencukupi dengan sendirinya rambut akan kekal kukuh dan masalah rambut gugur dapat di atasi.

Untuk merawat rambut dari dalam kita perlukan vitamin Zinc. Seperti yang telah disebut di atas Zinc membantu untuk membina rambut sihat. Oleh itu, saya rasa saya telah menemui jawapan kepada masalah saya sebelum ini dan saya akan terus beristiqamah mengamalkan Zinc demi mendapat rambut yang sihat, kuat dan hitam lebat. Saya juga telah mengamalkan rawatan secara luaran dgn menggunakan Revatilizing Shampoo, Lightweight Conditioner dan Nourishing Scalp. Kali pertama saya mencuba set rawatan rambut Prosante ini saya memang suka dan rasa berbaloi dan saya kira saya telah menemui Set Rawatan Luaran yang sesuai dengan rambut saya.

Oleh kerana itu, sekiranya anda mempunyai masalah seperti saya, tak perlu fikir 2 kali untuk mencuba..ALAH MEMBELI, MENANG MEMAKAI…YOU WORTH IT!

Set Rawatan Rambutt Prosante Shaklee


Salam sayang,
Ummi OmarAmeer




Boleh email kepada saya di : hanyasusuibu[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-9273454 sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah dan ingin mendapatkan konsultasi secara PERCUMA apabila membuat belian dari blog ini.



Setiap pembelian di blog ini juga, anda layak menerima hadiah istimewa PERCUMA, PERCUMA jadual makan dan PERCUMA tips eksklusif yg berkaitan dan anda juga layak dijemput ke group eksklusif tertutup di FB.

No comments:

Post a Comment