Friday 6 January 2012

Baru ambik lecithin dalam 10 hari..lemak dah kurang...

Kenapa pengambilan lecithin boleh mengurangkan kolestrol dan berat badan?

Antara khasiat lecithin yang paling utama adalah membantu proses metabolisma badan. Lecithin juga berfungsi untuk memecahkan serta mencairkan lemak terutama kolestrol. Ianya memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh-pembuluh darah. Ia menurunkan total serum kolestrol dan meninggikan kolestrol baik (HDL).

Saya sendiri mengalami masalah perut buncit. Biasalah orang yang mengalami proses bersalin secara ceaserian memang menghadapi masalah macam saya ni. Jadi saya cuba mengambil Lecithin bagi mengatasi masalah saya. Saya telah mencuba Lecithin sejak 5 hari yang lalu..selepas 5 hari, saya merasakan perut saya sedikit kempis dari biasa. Memang tak perasan pada mulanya, tapi bila saya amati ..eh, memang ya lah...walaupun berat saya tak turun tapi ini sudah menjadi satu petanda yang baik!

Saya pun tidak mahu makan produk yang menyebabkan berat badan turun secara cepat dan mendadak kerana saya tahu ianya tidak selamat. Berat badan turun secara berdikit-dikit lebih selamat saya rasa...tu pun cara saya makan kadang-kadang ingat , kadang-kadang tak....insya Allah lepas ni kena konsisten ni....

Kalau anda nak perut kempis, jangan harapkan makan supplemen jerrr....senaman tu perlu jugak...duk mengharap pada supplemen tapi peluh sayang nak keluarkan...

Dengan berpeluhlah toksik dalam badan dapat dikeluarkan dari liang-liang roma kulit dan lapisan lemak dibawah kulit dapat dicairkan. Kalau senaman yang sesuai untuk kempiskan perut adalah senaman seat-up. Saya pun dah start mencubanya...baru sangat jerr lagi...hehehehehe...

Tapi ader geng saya yang mengambil Lecithin Shaklee ni dan dia sekarang ni dalam mood yang gembira...kenapa dia gembira...? Jom baca apa katanya...




Best, kan ? Best jadi slim ni...rasa semangat jer nak pakai baju cantik-cantik...bukan untuk orang lain pun..untuk suami ku jugaaaakkkk...




Salam sayang,
Ummi OmarAmeer
Boleh email kepada saya di : hanyasusuibu[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-9273454 sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah dan ingin mendapatkan konsultasi secara PERCUMA apabila membuat belian dari blog ini.
Setiap pembelian di blog ini juga, anda layak menerima hadiah istimewa PERCUMA, PERCUMA jadual makan dan PERCUMA tips eksklusif yg berkaitan dan anda juga layak dijemput ke group eksklusif tertutup di FB.


No comments:

Post a Comment