Thursday 12 January 2012

Susu ibu semakin pekat berkrim dengan pengambilan Set Trippple M Shaklee

Hari ini saya nak kongsikan kegembiraan seorang ibu yang berjaya memberikan penyusuan susuibu kepada anaknya.

Sebenarnya apa yang si ibu makan , itulah yang akan menjadi susu yang akan menjadi makanan kepada anaknya. Jadi sekiranya si ibu kurang menitikberatkan tentang pengambilan zat dan nutrisi didalam makanannya, maka si anak pun tidak mendapat zat dan nutrisi yang secukupnya dari susu si ibu.

Oleh itu, si ibu kena pastikan pengambilan makanan sehari hari mesti mencukupi zat dan nutrisi bagi memastikan si anak mendapat manfaat zat dan nutrisi yang amat penting untuk tumbesaranya. Kekurangan zat dan makanan akan merencatkan tumbesaran dan perkembangan si anak.

Sekiranya si ibu tidak dapat memastikan pengambilan zat dan nutrisi yang cukup dalam diet pemakanan sehariannya , maka disarankan untuk si ibu tersebut mengamalkam pemakanan makanan tambahan atau supplemen.

Makanan tambahan atau supplemen sebenarnya memenuhi lohong-lohong kekurangan zat dalam amalan pemakanan kita seharian. Dan supplemen adalah vitamin , ianya bukanlah ubat (drug), jadi ianya tidak mempunyai kesan sampingan sepertimana ubat.

Jom , saya kongsikan pengakuan seorang ibu yang menjalani penyusuan susuibu kepada anaknya...




Perjalanan seribu batu dimulakan dengan langkah pertama....


Salam sayang,

Ummi OmarAmeer


Boleh email kepada saya di : hanyasusuibu[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-9273454 sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah dan ingin mendapatkan konsultasi secara PERCUMA apabila membuat belian dari blog ini.


Setiap pembelian di blog ini juga, anda layak menerima hadiah istimewa PERCUMA, PERCUMA jadual makan dan PERCUMA tips eksklusif yg berkaitan dan anda juga layak dijemput ke group eksklusif tertutup di FB.

No comments:

Post a Comment