Monday 16 January 2012

Vitamin dan Hasil Untuk Penyusuan

Tahniah kepada ibu-ibu yang telah memilih dan mempercayai Shaklee sebagai pemakanan tambahan yang memberikan kesihatan kepada ibu itu sendiri dan juga bermanfaat kepada anak yang disusukan.
Bagi ibu-ibu yang baru sahaja mencuba vitamin Shaklee terutama set B iaitu set penyusuan, perlu saya ingatkan bahawa sekiranya si ibu makan set tersebut hari ini bukan bermakna hari ini hasil akan terjadi dengan serta merta. Sekiranya anda tidak biasa mengambil vitamin, badan anda perlukan sedikit masa untuk menyesuaikan dengan kehadiran vitamin tersebut. Apalagi sekiranya badan banyak mengalami ‘kerosakan’ tentunya ambik sedikit masa untuk ‘repair’kembali,kan?
Hakikatnya sel memerlukan masa antara 90 hari hingga 120 hari untuk betul-betul sihat. Sepertimana ianya mengambil masa untuk ‘rosak’ ,sel tentunyalah mengambil masa juga untuk diperbaiki.

Namun , ada sesetengah ibu yang badan nya berkebolehan untuk merasai hasil dari pemakanan vitamin dengan cepat. Ini adalah kerana badan dapat menyerap kandungan vitamin itu dan bertindakbalas. Sebab itulah ada dikalangan ibu-ibu yang mengambil vitamin ada yang ambik masa sebulan dan yang ambik masa cuma 3 hari. Seperti testimoni Princess Darwisyah , dalam masa sebulan , sedikit demi sedikit pengeluaran susunya meningkat dan semakin meriah.




Namun seperti yang saya sebutkan tadi, sesetengah orang hasil pengambilan boleh dilihat lebih cepat. Contohnya, Pn Aisya Rafie dalam masa 3 hari, susu dah menunjukkan peningkatan.




Jadi secara kesimpulannya, penyerapan vitamin dengan cepat atau lambat adalah berbeza bagi setiap ibu kerana ianya bergantung pada penyerapan badan si ibu dan pengambilan air yang secukupnya. Oleh itu, tidak perlu risau sekiranya hasil tidak dapat dilihat dalam jangka masa yang singkat. Bagi masa untuk badan kita membaik pulih sel-sel untuk menjadi sel-sel yang sihat.

Salam sayang,
Ummi OmarAmeer
Boleh email kepada saya di : hanyasusuibu[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-9273454 sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah dan ingin mendapatkan konsultasi secara PERCUMA apabila membuat belian dari blog ini.

Setiap pembelian di blog ini juga, anda layak menerima hadiah istimewa PERCUMA, PERCUMA jadual makan dan PERCUMA tips eksklusif yg berkaitan dan anda juga layak dijemput ke group eksklusif tertutup di FB.
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment